Läselöfte 09

För ett år sedan gav jag läselöften som jag inte uppfyllt alls. Böckerna har inte vart i fokus 2008. Jag har inte ens skrivit ned alla de böcker jag läst  vilket jag tycker är hur tråkigt som helst då jag lätt glömmer bort vad jag läst och inte läst. Detta leder ibland till att mina lån/ köp blir en ofrivillig repris. Men här är den ofullständiga listan i alla fall. Inför 2009 tänkte jag ha endast ett boklöfte för att öka chansen att det uppfylls. Att försöka minska antalet olästa böcker på mitt rum. Helst till den grad att "olästa böcker högen" blir helt obefintlig. Detta löfte kommer forhoppningsvis se till att jag tar tag i den där böckerna jag vill läsa men bara skjuter på hela tiden,  och att jag slänger ut de böcker jag inte vill läsa men har kvar för att jag känner något skruvat tvång att läsa bara för att de befinner sig inom mina väggar.

 

 

Jag ger mig själv en lyckospark.


 

Det mesta av det som lästs 2008 men int allt:

 

Jpod - Douglas Coupland X
Den oändliga historien - Michael Ende
Var är Jane Eyre? - James Fforde
Emma - Jane Austen
Mainsfield park - Jane Austen
Jungfruns Älskarinna - Philippa Gregory
N eller M? - Agatha Christie
tretton vid bordet - Agatha Christie
Intermezzo på bellonaklubben - Dorothy Sayers
1984- George Orwell
Konsten att bevara en hemlighet - Eva Rice
Sushi för nybörjare - Marian Keyes (Omläsning)
Vänninan - Denise Rudberg (omläsning)
Den hemliga historien - Donna Tartt
Valeres horn - Robert Jordan
Pygmalion - Bernad Shaw
Den lilla systern - Raymond Chandler
Nu är mörkrets tid - John Marsden
Så grydde hämndens timme - John Marsden
I skymmningens land - John Marsden
-john Marsden
Generation X - Douglas Coupland
Magins färg - Terry Pratchett
Martin Bircks ungdom - Hjalmar Söderberg
Jane Austen-Klubben - Karen Joy Fowler
Spelet - Neil Strauss
Svart eko - Michael Connelly
Svart is - Michael Connelly
Dibs söker sig själv - Virginia M. Axeline
Sol och skugga - Åke Edwardson
Farväl för evigt - Ruth Rendell
Låt det aldrig ta slut - Åke Edwardson
Dödsmässa - Arne Dahl
Sista andetaget - Denise Mina
Vargtimmen - Denise Mina
Mörkrets hjärta - Joseph Conrad
Lolita - Vladimir Nabukov
En del av mitt hjärta - Mathias Björk
New York triologin - Paul Auster
Väninnorna och Kung Carl - Kicki Norman
Alla familjer är psykotiska - Douglas Coupland
Levande bete- P.J Tracy
Gåtornas Palats - Dan Brown
Påven Johanna - Donna Woolfolk Cross
When True Night Falls - C.S Friedman
Jerusalem - Selma Lagerlöf
Twilight - Stephenie Meyer
New Moon - Stephenie Meyer
Eclipse - Stephenie Meyer
Brustna Hjärtans café -
Vår sång blir stum - Maria Lang
Siden sammet - Maria Lang
Tyskungen - Camilla Läckberg
Cyankalium och Champagne - Agatha Christie
The Secret at Chimneys - Agatha Christie
Smak för döden - P.D James
Gräset sjunger - Doris Lessing
I mördarens rum? - P.D James
Winds of Fate - Mercedes Lackey
Singel på nytt - Plum Sykes
Min vän Leonard - James Frey
Svart Snö - Michail Bulgakov
Tunnare än blod - Åsa Nilsonne
Polismördaren - Sjöwall, Wahlöö
En högst passande hämd - Elisabeth George
En lek med eld - Peter Robinson
Borkmanns punkt - Håkan Nesser
Böjelser och begär - P.D James
Dockmakaren - Michael Connelly
Världens Mått - Daniel Kehlman
Fördjupande studier i katastroffysik - Marissa Pessl
Tyst vittne - Agatha Christie
Det finns en annan frukt än apelsiner - Jeanette Winterson
Mörkt vatten - Joyce Carol Oates
Nästa sak på min lista- Jill Smolinski
Fyra i leken - Jane Moore
Native Son - Richard Wright
Pemberly - Emma Tennant
Stolthet och fördom - Jane Austen
Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindqvist
Gomorra - Roberto Saviano
Varats olidliga lätthet - Milan Kundera


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej, oj vad längesen som jag var inne på din sida. Deckargunnar har ingen länk längre till dig så du var borttappad ett tag. Nu har jag gått igenom min egen blogg från starten i april 06 och då dök du upp. Kul, ser att du fortfarnde är en flitig bokslukare. Nu skall jag ägna en stund åt din recentioner och se vilka böcker jag själv skall läsa. Ha det bra / Ida

2009-01-18 @ 14:37:12
Postat av: Gunnar

Hej

Oj det var ingen liten lista!Dom flesta av deckarna i listan har jag läst men bland dom andra är det många som är okända för mig.

Lycka till med läsandet!

:-)

Postat av: Gunnar

en sak till... Jag har inga länkar kvar på bloggen.Det blev så många att det blev helt oöverskådligt. Men jag har allt i ett excel-ark med hyperlänkar. Och där finns din blogg med också.

:-)

2009-02-09 @ 17:26:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback