Jpod - Douglas Coupland

Ethan Jarlewski arbetar många och långa timmar på ett spelföretag i Vancouver. I båsen omkring honom i jPod-hörnet sitter hans cyniska och lätt autistiska kollegor vars efternamn alla börjar på J. Deras uppdrag är att presentera ett spel som gör cheferna - och framför allt marknadsavdelningen - nöjda. Som tidsfördriv roar de sig med primtalstävlingar, listor över konstgjorda smaker och fjolliga färger, kärleksbrev till Ronald McDonald och att sälja sig själva på eBay.

Ethan har det extra körigt. Hans pappa är statist på jakt efter en talroll, hans mamma har rkat döda en mc-snubbe som hotade hennes marijuana-odling och nu behöver hon hjälp med att dumpa kroppen. Ethan måste också skaffa mat åt tjugo illegalt insmugglade kineser som hans bror har inhyst i hans lägenhet. Dessutom dyker Douglas Coupland själv upp som ondsint bifigur.


Ibland när jag får höra för mycket bra saker om en bok/film/spel blidar jag en stark motvilja mot dem. Så var det med den här boken, vart jag än vände mig stod det en massa bra saker om Jpod och jag kände att nej, den där boken är bara skit. Jag fick den i julklapp av min bror och eftersom den verkade vara den mest lättlästa av böckerna han gav mig började jag med den. Jag blev glatt överraskad boken var helt underbar. Jag ville verkligen läsa vidare och jag garvade mest hela tiden. Den var till och med så bra att jag bestämt mig att jag måste läsa med av Coupland. Den skulle varit en fullpoäng om jag inte tyckte att han kanske gick lite långt ibland. Jag tycker inte man behöver ändra något i själva historien eller att man alltid måste hålla sig till det vanliga formatet men boken skulle ha klarat sig utan en lista av PIs 100 000 första siffror, jag orkade i vilket fall inte läsa alla dem och jag tyckte han kunde kanske sparat lite på mijön istället för att ha med just det. Det var några sånna saker som förstörde men läs den, bara läs den.

Fyra av fem möjliga

KKKK++


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej
Det var en för mig okänd författare.Kanske nåt att testa?
:-)

Postat av: Anonym

http://www.all-guitar-chords.com

2008-02-12 @ 21:31:29
Postat av: nora

läs alla familjer är psykotiska. jag gillar också nostradamusboken, men coupland gör mig mestadels deppig.

2008-04-07 @ 10:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback