Boklöften

Med nytt år kommer också nya "löften" eller utmaningar om man så vill.. förra året utmanade  jag mig själv att läsa 100 böcker, jag klarade det inte, men jag är mycket nöjd med resultatet då jag innan inte hade en aning om hur många böcker jag läser per år. Så i år har jag några nya utmaningar.


  • Läsa fler böcker än 2007.  
  • Läsa ut alla böcker som min bror gett mig. Jag och min bror ger alltid varandra böcker. Jag har läst några av dem, men inte ens hälften vilket jag tänker ändra på.
  •  I första hand läsa böckerna jag har på mitt rum. Jag tror inte att andra människor kan förstå hur mycket böcker det finns i det här huset. Jag har ett stoort antal olästa böcker på mitt rum och ändå köper jag nya böcker och lånar böcker på biblioteket, jag vill att när året är slut ska jag har ändrat på det.
  • Läsa 6 klassiker. Såg den på en annan bokblogg, minns ej vilken men det verkade som ett rimligt "löfte" men det kommer antagligen lösas av att nästan alla böcker min bror ger mig är klassiker, han vill att jag ska bli lite bildad. Kanske blir det ännu enklare av att jag själv kommer avgöra vad som är en klassiker och vad som inte är det
  • Läsa 4 böcker av Terry Pratchetts skivvärlden-serie. Böckerna om skivvärlden är mycket roliga och jag läser om de jag redan har stup i kvarten men jag tycker det är dags att läsa fler av dem, skulle vara riktigt kul att ha läst alla, men sånt ska man inte lova.
  • Läsa mer av Douglas Coupland och Neil Gaiman. Jag har precis läst ut Jpod, och jag läste nyligen stardust, jag tyckte mycket om de båda och vill läsa mer av dem, därför ett trevligt löfte.

     Lätta löften kanske några tycker, men det ska ju vara löften man VILL uppfylla, inte sådana som känna nertyngande.

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej
Det skall bli spännande att se hur Du uppfyller Dina löften.
Särskilt att få se vilka klassiker Du väljer.
:)

Postat av: Amoroso

Det var nog på min blogg det :-)
Fast vi läser ju samma titlar, just för att det är så intressant om man är fler som läser samma bok :-) Du får gärna haka på och komma med egna förslag, det är inte på något vis uppgjort vilka vi ska läsa! Först ut blev Strindbergs Röda rummet just eftersom han varit aktuell under julen!

2008-02-08 @ 15:37:23
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback