The Last Templar - Raymond Khoury

1291 AD, Acre. As the city burns under the onslaught of the Sultan's men, the Falcon Temple sets sail, carrying a small band of knights and a mysterious chest entrusted to them by the Order's Grand Master. But the ship vanishes without a trace... Present day New York. At the Metropolitan Museum, four horsemen dressed as Knights Templar storm the gala opening of an exhibition of Vatican treasures and, in a brutal and bloody attack, steal an arcane medieval decoder. For FBI agent Sean Reilly and archaeologist Tess Chaykin this is just the start of a deadly game of cat and mouse as they race across three continents in search of the ruthless killers while chasing down a centuries-old mystery.



Återigen en Da Vinci -koden sorts bok. Men just det temat i böcker tilltalar mig då jag tycker det är mycket intressant. Jag gillade början framför allt, men då man kommit in en bit i boken blir det lite traggeltraggel, och varför måste alla de här böckerna ha en sido-kärlekshistoria som självklart ska ha massor av olika komplikationer? Lite kul var det att den hoppade i tiden lite så man skulle kunna se det ur tempelriddarnas synvinkel också¨, men i slutändan ingen höjdare.

Tre av fem möjliga.

KKK

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej jag är hemma igen efter en dryg vecka i skåne/danmark.Inte mycken tid till nätet då.
Apropå Tempelriddare; Har Du läst Guillos böcker om Arn? dom håller på att spela in en film nu också som jag hoppas blir bra.
:)

Postat av: Ida

Hej, lyssnade på den här boken i bilen på väg från väst- till östkusten men tyckte att Da Vinci böckerna var bättre och som Gunnar föreslår så är ARn böckerna lysande.

2007-06-01 @ 21:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback