Olycksfågeln - Camilla Läckberg

Patrik Hedström och hans kollegor på Tanumshede polisstation har haft en lugn vinter. Men när våren kommer börjar det hända saker. Den omdiskuterade dokusåpan Fucking Tanum drar in i samhället och än en gång drabbas Fjällbacka av ond bråd död.
      Det som först ser ut som en vanlig bilolycka visar sig vara ett mord. Sedan Patrik upptäckt kopplingar till liknande fall runt om i Sverige inser han att gärningsmannen troligen har fler liv på sitt samvete. Kort därefter hittas en av dokusåpadeltagarna död i en soptunna. Har detta brutala mord något samband med seriemördaren som polisen jagar?



I början av den här boken blev jag väldigt förvirrad, det berättades ur så många olika synvinklar att det tillslut kändes som om de pratade i munnen på varandra. Jag var tvungen att tänka till litet extra för att hänga med. Sen så gick det inte lång tid innan man insåg vem mördaren var, fast även om det var störande att jag insåg det så fort så ville jag ändå läsa till slutet åt minstonde för att se om jag hade rätt.
De flesta av Camilla Läckbergs mord är ganska otroliga, då menar jag inte att morden utförs på något överdrivet spännande sätt utan att historien bakom morden, varför personer mördas ,ofta  är otroliga historien och det känns lite otrovärdigt att alla dessa sjuka mord skulle inträffa på en och samma plats. Men Camilla Läckberg lyckas faktisk få det att funka för hon skriver om det på ett trovärdigt sätt och personerna känns trovärdiga.

Fyra av fem möjliga.

KKKK

Kommentarer
Postat av: Jenny

Den här finns med på min senaste bokbeställning! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback