Mina ex - Jane Moore

Ta ett bröllop och några ex tillsätt alkohol och rör om...

Fay Parker oroar sig för att hon aldrig ska hitta den rätte. Så när hon träffar den trevlige och snygge Mark och han friar säger hon ja. De bestämmer sig för att göra bröllopet till en oförglömlig upplevelse och hyr ett gammalt franskt slott över en helg. Och som om det inte räckte med alla vänner och släktingar beslutar de sig för att bjuda in sina före detta pojk- och flickvänner. Det här ska bli århundradets bröllopsfest. Men det blir knappast som de tänkt sig.


Det här är en av böckerna jag håvade in på bokbytarträffen i måndags och den visade sig vara över förväntan, kanske inte en så stor bedrift eftersom jag tidigare läst kärlek@första träffen som jag inte gillade alls. Boken är mysigt chicklitt med skillnaden att huvudpersonen inte alls är en sådan underbar ängel som de ofta är. Men för att kompensera det är hon förstås fotomodell och vacker som en dag. Boken växlar mellan de olika personernas synvinklar vilket gör historien lite djupare, den växlkar också i tiden, gradvis får man reda på det förflutna samtidigt som historien utvecklas. Inte i Marian Keyes klass (Men puh, det är inte många som är det) men riktigt mysigt och karaktären Tony var en favorit.

Tre+ av fem möjliga

KKK+

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Låter som upplagt för trubbel.en för mig obekant författarinna.
:)

Postat av: ida

Hej, det var ett tag sen sist. Ser att du har resencerat flera A C då blev väl deckargunnar glad. Själv håller jag på med "Tyskungen" av C Läckberg.

2007-05-20 @ 12:13:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/826

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback