Dödens kemi - Simon Beckett

David Hunter var en gång i tiden en av landets mest framstående rättsantropologer, men en personlig tragedi satte stoppför hans karriär. Nu lever han ett lugnt och tillbakadraget liv som läkare i en liten by i Norfolk utan en tanke på attåteruppta sitt forna yrke.
När de svårt stympade liken av två unga kvinnor hittas vänder sig den lokala polisen till Hunter för att få hjälp. Motvilligt låter han sig övertalas och snart har han dragits in i en fullkomlig mardröm av rädsla, desperation och ond bråd död. För att få stopp en brutal och hänsynslös mördare måste han uppbringa all sin kunskap. Men han är inte beredd på det höga pris han tvingas betala - eller de fruktansvärda följder som ett enda litet misstag kommer att leda till!




Jag blev riktigt rädd av den här deckaren, det var ungefär i mitten som jag började tycka att den var kuslig, saker och ting hände ju redan mitt på dagen i den här och jag är redan mörkrädd. Jag sov för tillfället på ett hotell i lund och jag var tvungen att ta ner alla saker som stack ut det minsta ur en garderod och skjuta upp dörren till det andra rummet så jag skulle höra litet andetag. Det läskiga klingade dock av efter ett tag när man började förstå vem som var mördaren och vad som var fel. Hela boken ger en instängd känsla, som att man själv också var fast utan täckning någonstans där man absolut inte borde vara. Jag väntar på hans nästa deckare..

Fem av fem möjliga.

KKKKK

Kommentarer
Postat av: ida

hittade boken i bokhyllan nu lagom till semestern. Den skall givetvis med.

2007-06-17 @ 16:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback