Kärlekens Historia - Nicole Krauss

Att följa historien om Leo och hans ungdomskärlek Alma är som att följa livet självt. När deras öden möts förstår vi att kärleken liksom den stora litteraturen överlever allt.
     Kärlekens historia påminner oss om fiktionens magiska kraft. Rolig och sorgsen, skrämmande och hoppfull. En berättelse som fängslar från första sidan och roar med sin finurlighet, originalitet och värme.




Jag älskade allt med den här boken när jag läste den, språket, historien karaktärerna. Allting är bara så underbart.
Boken är som en riktigt god chokladpralin. Spåket flyter fram och historien som kanske verkar banal när man läser baksidan, skildras så fint och från massor av olika vinklar. Jag skulle faktiskt säga att baksidan är riktigt missvisande, det får boken att framstå som en bok om två personer. Men den här boken innehåller massor av personer, med massor av känslor. Trots att  alla karaktärer i boken inte kanske är helt trovärdiga känns de helt äkta. Allt som skrivs är fint, men inte urskuldande eller romatiserat utan rakt på sak och det är det som gör den så fin. Dessutom är den rolig, jag fnissade till högt flera gånger under läsningen. Så både leenden och tårar i ögat blir det. Spring och låna eller köp den nu!

Fem av fem möjliga.

KKKKK

Kommentarer
Postat av: Ida Johansson

Hej den här boken ser jag att du har gett 5+ för så den ska jag köpa vid tillfälle. Jag gillar ditt sätt att kommentera böcker. Hitintills stämmer våra åsikter om böcker bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback