Jag är kvar hos er - Peter Pohl

Du läste kortet. Förundrad gömde du det bland övriga minnen av mig.
      Det var det sista jag skrev, Hanna, och du ska  veta att orden, som själva är nästan ingenting, gömmer hela den sanna världen, den som vi alltid har anat bortom våra skrattande lekar och inuti vårt lekande allvar och omkring vår allvarliga vänskap.
En dag långt bort i tiden ska du ta fram kortet igen, Hanna. Ta fram det, läsa och upptäcka vad orden gömmer. Det ska dröja länge till dess men det är ingen brådska. Jag är kvar hos dig så länge du vill, och väntar samtidigt långt borta. Att nära intill dig är det samma som fjärran långt borta kan inte förklaras med hjälp av tid eller rum, men även den dag då du förstår orden kommer du att förstå den förklaring de rymmer.


Den handlar om Anna som vet att hon ska dö, och alla om kring henne. Jag har nog bara läst en bok som är lika sorglig ( Jag saknar dig, Jag saknar dig.). Jag grät mig igenom den här boken. Den är så hemskt sorglig men ändå så full av ljus. Anna är så hoppfull och snäll att an bara gråter ännu mera. Man får också läsa ur mammas pappas Hannas och Annas systers perspektiv. Vilket är bra då man får flera vinklar på det hela. Jag har precis läst att den här boken bygger på en verklig historia och ett samarbete mellan familjen och Peter Pohl. Det känns på något sätt ganska naturligt för alla i boken känns riktigt verkliga. Läs och gråt.

Fyra+ av fem möjliga.

KKKK+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback