Grattis ha ett bra liv - Cannie Möller

Min syrra Lou ville inte leva längre. Hon fick fira sin födelsedag på psyket. Pappa gav helt enkelt upp och la sig i badkaret och vägrade komma upp. Det var väl mest mamma sim liksom höll skenet uppe av att vi vart en normal familj....
      Så träffade jag Roger, varma, mjuka, kloka Roger. VAr han kom ifrån vågade jag nästan inte fråga, för det var som om han inte fanns på riktigt. Som om han var en dröm.
      Jag antar att alla familjer har sina hemligheter och begär. Det här är berättelsen om oss.



Det var några år sedan jag läste den här, men jag minns den som bra. Den var varm och mysig att läsa även fast den tog upp många allvarliga frågor. Ellies känslor är mycket bra beskrivna speciellt hennes svartsjuka och hennes rädsla att Roger bara skulle vara en dröm. En bok ur en tånårings perspektiv om livet.

Tre+ av fem möjliga.

KKK+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback