The Curious Incident of The Dog in The Night-Time - Mark Haddon




Det ska föreställa en barn/ungdomsbok men det går jag inte med på. En av de bästa böckerna jag läst i år. Otroligt rolig, jag skrattade väldigt ofta, men den gav mig också en förståelse för aspergerssyndrom. Jag visste om vad det var och vad det innebär innan men den här boken fick mig att verkligen fatta. Att inte förstå kropsspråk eller idiomer är fördjävligt. vi tänker inte på det men vi pratar bildligt så ofta att om man verkligen skulle ta allt vi sa bokstavligen skulle det inte vara lätt. Titt som tätt blev jag arg sen blev jag förvånad och efter det blev jag ledsen sen blev jag glad igen och så höll det på. Otroligt lättläst och rolig.


Fem av fem möjliga.

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej
Ojdå ännu en bok med fem stjärnor.Den har jag aldrig hört talas om men skall givetvis hålla utkik efter den.
Ja vad som är ungdoms- eller vuxenböcker kan man undra över ibland.Men huvudsaken är väl om dom är bra eller ej.
:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback