Vattenmelonen - Marian Keyes

140343-41"Jag fattade ingenting. Vad i helvette pratade han om, våningar och pengar och avbetalningar och skit? Egentligen borde vi ha gullat med babyn och smågrälat om vem hon var mest lik. Men James, Min James, pratade om att lämna mig. Vem hade lovat det? Jag skulle vilja framföra ett starkt klagomål. Jag hade ju uttryckligen beställt ett lyckligt liv med en kärleksfull man till min nyfödda dotter, och så fick jag denna usla parodi istället."





Oh, jag behöver väl knappast säga vad jag tycker om ni läst mina tidigare recensioner av Keyes böcker. Det här är hennes debut och vilken sådan, Skratt och gråt blandas hejvilt och så läsaom-vänlig
att jag lånade om den flera gånger på bibloteket innan jag köpte den och mitt eget ex. är väl tummat. Det enda pyttelilla minuset denna bok får är att den James som beskrivs innan han lämnade henne och den James som figurerar i "nutid" i boken verkar vara två helt olika personer med olika värderingar. Läs den!

Det är en sak jag borde tillägga som jag glömt att säga. Flera av Keyes böcker handlar om samma familj, familjen Walsh, Vattenmelonen, En Oväntad Semester, Änglar och Anybody Out There? varje bok handlar om varsin syster i familjen Walsh.

Fem av fem möjliga.

KKKKK

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Marian Keyes är en ny bekantskap för mig.Det framgår ju att det är av dina favoriter! Nånstans har jag i bakhuvudet att antingen hustrun eller dottern har den här boken.Jag skall kolla.Annars finns det väl på biblan.
Såg att Du också läst DaVinci-koden.Det var en bra bok tycker jag.Filmatiseringen blev en katastrof.Hur man kunde slarva bort ett så fint manus? Obegripligt!
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback