Typ Trettio - Lisa Jewell

140343-30Tänk dig att du springer på ditt livs stora kärlek tolv år efter att hon försvann, att hon är snyggare än någonsin och att hon gärna går på date med dig. Det här händer Dig Ryan samma dag som han fyller trettio.Tänk dig sen att du är Nadine, Digs bästa vän sedan femton år, och att den stora kärleken visar sig vara Delilah, din rival redan i skolan. Kan man klandra dig då om du plötsligt börjar göra fåniga saker som att spionera utanför Digs hus mitt i natten eller ringa DIN gamla kärlek som idag är om möjligt ännu mer fel än han var för tio år sedan?







Marian Keyes har i mina ögon alltid varit den allra bästa inom chicklitt, det är hon fortfarande, men Lisa Jewell är också bra och denna bok är nästan i samma klass som Marian. Sår som alldrig läker och känslor från tånåren som kan vara kvar för alltid beskrivs med humor och djup. En rolig bok som man inte vill lägga ifrån sig. Huvud personerna har så mycket förnekelse inom sig att det inte är klokt, men det är kul. En klar läsa om bok.

Fyra + av fem möjliga.

KKKK+

Kommentarer
Postat av: arne

Jag har också läst den och den är värkligen bra, men vill värkligen inte sluta läsa. Jag gillar böcker som kommer in i handlingen direkt och det här en sån bok

2007-11-20 @ 08:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback