Stjärna för en natt - Lisa Jewell

140343-44Vem drömmer inte om att bli rockstjärna, glida omkring i boa och stilettklackar, dricka champagne medan alla kysser ens fötter. Bee fick den där hiten alla drömmer om. Ana, hennes mycket yngre, tanigare, blygare halvsyster solar sig i glansen.
      Exotiska och spännande Bee sticker till London för att erövra världen. Men under årens lopp förlorar Ana och Bee kontakten.
       När Bee plötsligt och mystiskt dör, 36 år gammal, kallas Ana till London för att ta hand hennes saker. Det går upp för henne att Bee fört ett liv som ingen, varken deras smått galna mamma, hon själv, vänner eller grannar hade en aning om.






Hmm, svårt att betygsätta, jag tyckte om den, den var mysig men den var ganska orealistisk (Haha, när började jag bry mig om det) och det var en sak som sas i slutet som gjorde mig så arg, något om att en viss människa aldrig skulle kunna bli lycklig (Inte den ni tror) och såvidare, det var väldigt dumt sagt, jag måste få tro att alla har en chans til lycka annars kan man ju lika gärna lägga sig under täcket och sova resten av livet. Bra story, men bara, inte tillräckligt.

Tre av fem möjliga

KKK


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej
Jag bryr mig inte om ifall böcker är realistiska eller inte.Men dom skall var atrovärdiga.Harry Potter tex är ju inte ralistisk men har en trovärdig handling om man bara går med på att det finns trollkarlar.
:)

Postat av: Gunnar

Hej Jag har lånat Den sista utvägen av Denise Mina på biblan.Du hade läst nån av hennes böcker har jag för mig att jag läst här.Vad tycker Du om dom?
:)

2007-01-29 @ 16:31:48
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback