Sex And The City - Candace Bushnell

140343-22De är snygga, framgångsrika... och ogifta. På dagarna jobbar de med sånt som de kan prata om på kvällarna. De är filmproducenter, finanshajar, modeller eller bara väldigt, väldigt ekonomiskt oberoende. På nätterna tar allvaret vid: festerna, klubbarna, barerna, njutningarna.... De är själva gräddan av New Yorks innekrets.
    Du har läst om dem i veckotidningar och kvällspress. Möt dem för första gången som de verkligen är. Följ deras hejdlöst roliga och helt meningslösa jakt på njutning, nöjen och status.









I det här speciella fallet måste jag säga att tv-serien (Som är jättebra) är mycket bättre än boken. Detta känns lite konstigt då jag nästan alltid tycker tvärtom. Boken är absolut inte kass men det känns lite hoppig och osammanhängande plus att andra karaktärer än Carrie inte får någon riktig personlighet.
Roliga anekdoter men det fastnar inte någon längre stund, det är i och för sig inte något jag förväntar mig av chicklitt men se hellre Tv - serien.

Två - av fem möjliga

KK-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback