När Lucy Sullivan Skulle Gifta Sig - Marian Keyes

140343-45När Lucys arbetskompisar går till en spåkvinna, följer hon med för att få sig ett gott skratt. Hon blir inte särskilt imponerad när mrs Nolan spår att hon inom ett år ska traska uppför altargången. Inget kunde vara mer fel. Lucy är inte den typen och hon har ju inte ens en pojkvän. Men när de andras spådomar börjar slå in en efter en, blir hon mer och mer fundersam...



Den här boken var min första Marian bok och jag hade inga förväntningar när jag läste den, köpte den begagnat på inrådan av en kompis som sa att "den var väl kul". Jag tror jag blev kär i den redan efter första kapitlet, alla i den här boken är riktiga orginal och de roliga figurer man lär man sig tycka om, speciellt Charlotte som är precis så smart att hon fattar hur korkad hon är.
      Lucy som alltid medlar och alltid håller allting inom sig väcker sympatier direkt. Hennes pappa är alkoholiserad och det är något hon alltid förnekat och det riktigt kniper om hjärtat när man läser om hennes futtiga försök att unvika sanningen. Samtidigt skrattar man högt flera gånger när man läser boken, och det var den här boken som startafe min "passion" för Marian Keyes böcker. Så omläst att den snart faller sönder. Som de flesta av Marians böcker.

Fem av fem möjliga.

KKKKK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback