Lycksökare - Lesley Lokko

Lycksökare är en fängslande och fartfylld berättelse om fyra unga kvinnor och deras vänskap. Vi följer dem från skoltiden in i vuxenlivet; genom passion, kärlek, svek och tragedi, från London och Johannesburg till Los Angeles och Martinique ...
      Rianne de Zoete, rik arvtagerska till diamantgruvor i Sydafrika, har svårt att anpassa sig till livet på den engelska internatskolan och hennes tre rumskamrater tycker till en början att nykomlingen är en riktig snobb- arrogant och bortskämd.
      Men mellan de fyra flickorna växer en vänskap fram som trots deras olikheter skapar starka band- band som fortfarande finns kvar när de sprids över världen. Den vackra Rianne hamnar i modellyrket. Gabby söker sig till juridikstudier i Oxford. Nathalie startar en framgångsrik affärsverksamhet och Charmaine, flirtig och full av liv, dras snart in i en destruktiv virvel av sex, droger och män som inte alltid vill henne väl.





Lesley Lokkos böcker är ett litet guldkorn av glamour i vardagen. Jag har förvånat upptäckt att jag gillar dem lika mycket som Marian Keyes böcker. Lesleys är intelligentare och seriösare, men inte lika roliga, jag skrattade inte högt när jag läste denna. 
Den här boken har det mesta, glamor och fattigdom, lycka och sorg (Ni kommer garanterat gråta vid ett tillfälle), skratt och ilska (Ni kommer nästan bita er i tungan av ilska). Från första sidan var jag fast, jag var tvungen att veta hur det skulle gå för tjejerna. Ätstörningar, familjetragedier, knark, prostitution och våldtäkt. Boken tar upp det mesta av dessa tunga hemska ämnen och ändå när jag läst klart, är jag glad och go inombords, kunde knappt lägga den ifrån mig.

Det har blivit mycket höga betyg på sista tiden, just nu går jag igenom min bokhylla som jag har på rummet, där har jag nästan bara favoriter, därav de höga betygen.

Fem av fem möjliga.

KKKKK

Fem av fem möjliga

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej
Jag hittade en bok härhemma av Marian Keyes.Sushi för nybörjare.Den ligger i högen för sånt jag skall läsa framöver.
Såg att hon är född i Limerick på Irland.Därifrån kommer också Frank McCourt som skrivit den underbara Angelas Ashes (ängel på sjunde trappsteget).
Det är fint i Limerick.Jag har varit där en gång.
:)

Postat av: Gunnar

Hej
Har Du registrerat Din blogg på Bloggportalen?
Om inte finns länken dit från min blogg.
:)

2007-01-27 @ 14:21:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859
Postat av: Angel

Jag älskar den boken

2007-01-28 @ 11:42:57
URL: http://angelsmode.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback