Ljuger du?

Har på var och varannan bokblogg sett att folk skrivit om listan av böker som Expressen påstår att  1 av3 ljuger om att ha läst. Tänkte jag skulle se vilka jag läst av dem.

1. "Jack" av Ulf Lundell Nej, jag har inte läst något av Lundell alls, känner mig inte jättesugen heller.
2. "Utvandrarna" av Vilhelm Moberg Haha, den här har jag faktiskt sagt jag läst fast jag inte har det.
3. "Hemsöborna" av August Strindberg Nej
4. "Nässlorna blomma" av Harry Martinsson Ja faktiskt, jag läste ut den här om dan och en recension kommer snart.
5. "Röde Orm" av Frans G Bengtsson Nej.
6. Arn-böckerna av Jan Guillou Nej, men ettan står i min bokhylla just nu.
7. "Sagan om ringen"-trilogi av JRR Tolkien Japp, allihopa och Bilbo dessutom.
8. "Krig och fred" av Leo Tolstoj Nej
9. "Svindlande höjder" av Emily Brontë Halva hann jag med innan den följde med min bror när han flytta.
10. "Män är från mars, kvinnor från Venus" av John Gray Nej
11. "1984" av George Orwell Nej, nu får min bror skämmas för mig.
12. "Lysande utsikter" av Charles Dickens Nej
13. "Harry Potter och de vises sten" av J K Rowling Ja
14. "Jane Eyre" av Emily Brontë Ja och jag tror jag har recenserat den här.
15. "Da Vinci koden" av Dan Brown Ja
16. "Anne Franks dagbok" av Anne Frank Nej.

6/16 Haha, IG.

Kommentarer
Postat av: Björn

Heh... Jag skäms öronen av mig...

2007-02-02 @ 16:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback