Fallen - Joyce Carol Oates.

140343-33En man kastar sig ut i Niagarafallen. Han är nygift och har lämnat sin brud kvar i det stora hotellets bröllopssvit.
      Ariah Erskine, den övergivna, väntar i sju dagar och sju nätter vid fallen. Ännu inte officiellt änka. Under hennes tröstlösa vaka börjar en osannolik ny kärlekshistoria spira. Hon möter en man som blir betagen i hennes världsfrämmande blick och tunna rödlätta hår. Det är så det hela börjar på 1950-talet. Med de mörkt olycksbådande fallen som bakrund utveklar sig ett drama om föräldrar och deras barn, om hemligheter och synder, nertystade skandaler, rättegångar och mord. Fallen är en virvlande om den amerikanska familjen i kris, men också om miljöbrott och korruption i USA:s dunkla förflutna.




Hade ganska höga förväntningar på Fallen då det var min första Oates som inte var barnbok. Och jag blev inte besviken. Men lite. Mysig och bra bok, väldigt bra skriven, i mitten var det lite trögt men början och slutet riktigt njöt man av.

Fyra av fem möjliga.

KKKK

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej
Tack för kommentaren i min blogg! Du svarade dessutom perfekt.Bra gjort!
Jag sparar Din länk hos mig.Här verkar finnas en hel del som är värt för mig att fökja framöver.
Jag återkommer med bloggkommentarer när jag läst mer i Din blogg.
:)

Postat av: Gunnar

Hej
Nu har jag bläddrat runt i lite bland alla boktips.
Den Ryske vännen av Kajsa Ingemarsson har jag funderat på att skaffa.
:)

2007-01-23 @ 11:02:48
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback