Djävulen Bär Prada - Lauren Weisberger

Andrea Sachs blir överlycklig när hon får jobbet som assistent på det berömda modemagasinet Runway. Men plötsligt befinner sig Andrea i helvetet då cheferedaktören Miranda Priestly visar sig vara djävulen själv. Hon dompterar sina anställda totalt och kräver fullständig service tjugofyra timmar om dygnet. Andrea försakar pojkvännen och vänner för att dygnet runt ställe upp på chefens nycker. Allt för att få den eftertraktade rekommendationen från Miranda Priestly som kan hjälpa henne att bli redaktör på New Yorker. Till sist inser Andrea att det jobb som "tusentals tjejer skulle gå över lik för" håller på att ta livet av henne och hon måste bestämma sig för om hon är beredd att sälja sin själ till djävulen.









Det var ett tag sen jag läste den här men jag kommer ihåg att jag inte gillade översättnignen. Mycket kan ha berott på den, men boken gjorde nästan inget intryck på mig. Den var inget speciellt, rolig ibland men inte mer, och otroligt klyshig.

Två av fem möjliga.

KK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback