Den Ryske Vännen - Kajsa Ingemarsson.

Maria Hamrén älskar sin man Henrik, men deras olikheter hotar äktenskapet och hon glider allt längre ifrån honom. Henrik, som kämpar med en misslyckad UD-karriär, låter sig samtidigt dras in i ett farligt spel för att skydda biståndsministern Katja Löfdahl från en skandal. Miljontals kronor har försvunnit i Tjetjenien och ministerns framtid hotas. Vad de inte vet är att de alla tre blivit brickor i ett storpolitiskt spel där insatserna till slut räknas i människoliv.

I Den ryske vännen väver Kajsa Ingemarsson trovärdigt samman en intelligent thrillerintrig med engagerande människoöden. Det är en spännande historia om ideal, lojalitet och kärlekens obändiga kraft.






Jag blev glatt överaskad av den här boken, hade inte förväntat mig det av Kajsa Ingemarsson efter Små Citroner Gula som i och för sig var en helt okej bok men som inte var särskilt djup utan mer lättläst chicklitt. Den Ryske Vännen däremot är nästan en thriller, Man sugs in i handlingen och önskar verkligen att det ska lösa sig för den unga bistånds ministern Katja och den misslyckade Henrik. Den person jag faktiskt känner minst för är Maria som framställs som ett offer i hennes längtan för barn men som i mina ögon blir allt mer dum ju längre in i handlingen jag kommer. Men, det är en bra och intressant bok och jag rekommenderar den inför en tågresa eller dylikt.

Tre+ av fem möjliga.

KKK+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback