Å Andra Sidan - Marian Keyes

140343-24Marian Keyes nya bästsäljare utspelar sig i förlagsbranschen och handlar om tre kvinnor; den litterära agenten Jojo, författaren Lily och festfixaren Gemma. Humoristiskt och träffsäkert beskriver Keyes kvinnornas problem med mammor, kollegor och pojkvänner.










Marian Keyes är underbart bra på att skriva underhållande och roligt utan att det blir för ytligt, allvaret och de jobbiga sakerna finns alltid med i hennes böcker. Jag kan säga redan nu att alla de böcker jag läst av henne är antingen 5:or eller 4:or. Å Andra sidan är inget undantag. Jojo som kämpar med sitt samvete, Lily som kämpar med skuldkänslor och Gemma som kämpar med ett svek så stort att det format hennes liv, plus att hennes pappa lämnat hennes mamma känns alla äkta som om man kände dom. En jättebra bok. Jag sögs in i den från första sidan och kunde inte sluta läsa, hjärtat blöder för de tre huvudpersonerna som verkligen väcker sympatier. Kan också vara roligt att köpa Marian Keyes böcker och inte bara låna, jag har i alla fall läst om alla mina flera gånger.

Fem av fem möjliga.

KKKKK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback