Säg Något - Laurie Halse Anderson

140343-63"Det är första dagen i high school. Jag har sju nya anteckningsböcker, en kjol jag avskyr och ont i magen."
Från det ögonblick Melinda Sordino sätter sin fot på Merryweather High vet hon att hon är en utstött. Hennes vänner vill inte längre veta av henne, alla ser henne som den där tjejen som förstörde en stor fest genom att ringa polisen. Ingen bryr sig om att ta reda på varför hon ringde och Melinda kan inte heller säga något, för den hemlighet hon bär på är för smärtsam att tala om . Så hon tiger.






Jag tror jag har läst om den här boken minst tre gånger. Den är så hemsk, men samtidigt så rolig, en bra blandning. Buskapet är seriöst men boken är kul att läsa, även om man känner med Melinda vartenda ord i boken. En av de bästa Ungdomsböckerna jag läst.

Fem av fem möjliga.

KKKKK

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej boken av P.J Tracy verkar spännade.Den med en dataspel som blir verkligeht.jag noterar för framtida läsning.
Har Du kollat in bokreakatalogen än?
:)

Postat av: Gunnar

Bloggsvar:
Förr var bokrean en verklig höjdare.Då man kunde göra många fynd.Det är inte riktigt detsamma nu tycker jag.Jag köper mest på antikvariat o loppisar.Idag fick jag två bra deckare frö summa 10 kr på ett loppis.Det är svårt att slå.
:)

2007-02-17 @ 15:03:53
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback