I Cirkelns Mitt - Dan Brown

140343-58När en ny NASA-satellit fångar bevis på ett häpnadsväckande sällsynt fynd begravt djupt ner i den arktiska isen kan det ifrågasatta rymdorganet utropa att de vunnit en efterlängtad och nödvändig seger - en seger som har en avgörande betydelse för det amerikanska rymdprogrammet och i den pågående presidentvalkampanjen.
      Presidenten ligger dåligt till i opinionsundersökningarna och han ger sin personliga underrättelseanalytiker Rachel Sexton i uppdrag att fara till Milne Ice Shelf för att verifiera fyndets autencitet. Ackompanjerad av ett expertteam, som inkluderar den karismatiske akademikern Michael Tolland, lyckas Rachel komma fram till det otänkbara: hon finner bevis för att detta är en vetenskaplig bluff- ett fruktansvärt fräckt bedrägeri som hotar att skaka supermaktens alla relationer och därmed försätta hela världen i ett osäkert tillstånd.
      Men innan Rachel kan kontakta presidenten blir hon och Michael attackerade av ett gäng lönnmördare som styrs av en osynlig agent (power broker) som med alla medel tänker dölja sanningen. De flyr för sina liv i en miljö som är lika ödslig som farlig och deras enda hopp om överlevnad ligger i att ta reda på vem som ligger bakom denna mästerliga bluff. Sanningen, kommer de att lära sig, är det mest chockartade bedrägeriet av dem alla.






Besvikelse, tråkig och förutsägbar. Bara litelite spännande då jag fattade från början vad som skulle hända. Kanske räcker det med två Brown innan det blir för mycket, ska nog he honom en chans till. Men om du ska läsa Brown, läs inte den här. Läs Da Vinci koden, som inte alls är dålig som många påstår.

Två- av fem möjliga

KK-




Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Jag tror att Da Vincikoden var en ren lyckträff.Och egentligen är inte den boken heller så välskriven.Det är den spännande gåtan och intrigen som funkar så bra där tycker jag.
Jag kanske har fågat Dig förut men har Du läst Fred Vargas Mannen som vände insidan ut? Den är häftig tycker jag.
Trevlig helg!

Postat av: Ida Johansson

Tappade bort dig ett tag men hittade tillbaka via mina kommentarer som du gjort i min blogg. Ville bara att du skulle veta att böckerna av Lesley Looko som du rekommenderade har jag nu införskaffat. Bra va? Dessutom håller jag på¨att läsa "Röda och vita" en bok som du oxå sa var bra.

2007-02-10 @ 12:19:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/826
Postat av: Gunnar

Hej Fred Vargas (kvinna fast det låter som en man) har skrivit 2 böcker som översatts till svenska Budbäraren och mannen som vände insidan ut.Den sistnämnda handlar om mystiska dödsfall som folk tror är gjorda av en varulv.Låter som en knäpp rysare men det är det inte.Kortfattat så drar ett gäng iväg för att hitta "varulven" /mördaren.Spännande o humoristisk.
:)

2007-02-10 @ 18:31:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback