En Shopaholics Bekännelser - Sophie Kinsella.

140343-57Rebecca Bloomwood har en fantastisk våning i ett av Londons trendigaste områden, en hel hop glamorösa vänner, och en garderob som är fullproppad med moderiktiga plagg. Den enda problemet är väl att Rebecca inte har råd med något av detta. Hennes arbete som reporter på en finanstidning tråkar inte bara ut henne, det är också väldigt dåligt betalt. Och på sista tiden har Rebecca gång på gång fått påmminelser på räkningar som hon inte kan betala. Hon försöker skära ned sina utgifter, skaffar sig till och med ett extra jobb. Men alla försök misslyckas. Rebeccas enda tröst är att shoppa... bara köpa något litet... något som hon känner att hon måste ha... Kan Rebecca någonsin fly från sin drömvärld, hitta äkta kärlek och återfå kontrollen över sina kreditkort?





Nästan lika ytlig som Bergdorf blondiner, men inte riktigt. när jag läste denna bok störde jag mig hela tiden på hur korkad Rebecca var, folk skulle nog säga "mänsklig", men så är inte fallet för hon är omänskligt dum. Översättningen är dessutom kass, jag läste tvåan i den här serien och den var mycket bättre. Så läs den på engelska eller varför inte hoppa helt. Men trots allt är den rätt skoj ibland.

Två- av fem möjliga.

KK-

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej
Låter inte som en bok för mig.Men det finns kanske några som gillar det också.
:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback