Dödsbudet - Wilhelm Agrell

140343-62 - jag ska säga dig någonting jag lärt mig. Jag tror att det avgörande ögonblicket i varje människas liv är då man väljer sida. Det finns många som aldrig vågar, som säger "Det är sånt som gäller andra men inte mig". De lurar sig själva och det är egentligen värst för dem.
Anthony väljer sida. Han går med i IRA. Där hittar han det han länge sökt efter - meningen med allt.
Dödsbudet bygger på en verklig händelse, sprängningen av en Londonbuss 1996. Attentatsmannen, som själva dödades vid explosionen, lämnade alla frågor obesvarade. Vad gjorde en helt vanlig irländsk kille med en bomb i London?





Nu börjar jag komma högre upp i min bokhylla och hittar en massa Ungdomsböcker och Fantasy jag läst. Roligt att minnas olika saker som hände i ens liv då man läste just den eller den boken.

Jag gillade den här boken, den är hemsk, men ger ändå någon sorts förklaring till varför/hur en bombare blir till.  Bra men inte bäst.

Tre av fem möjliga.

KKK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback