Mordet i prästgården - Agatha Christie

Det var obehagligt för kyrkoherden att hitta eb av sina mest uppburna - men absolut inte mest omtyckta - församlingsmedlemmar mördad i prästgården. Redan dagen efter hade inte mindre än två personer frivilligt anmält sig för polisen som förövare till brottet. Men miss Marple (som kyrkoherden inte gillade överhövan, men som han måste beundra för hennes iaktagelseförmåga) hade kommit fram till sju misstänkta. Den nitiske kommissarie Slack fick ett drygt arbete att följa alla trådar. Och riktigt hade det väl inte gått för honom att nysta upp härvan i Saint Mary Mead om han inte fått oombedd hjälp av kyrkoherden och givetvis den ojämförliga miss Marple, som har en förunderlig förmåga att lägga märke till allting och dra riktiga slutsatser.



Det här var den första Marple deckaren jag läste och jag gillade den mycket, men jag läste om den nu för ett tag sedan och den sjönk lite då i mina ögon. JAg tycker mycket om just kyrkoherden med dottern till den dödade känns lite väl orealistisk, även om de flesta av Christies böcker är det. Mys.

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej
Jag håller med Dig om att den är medelbra.Det finns bättre Miss Marple.Jag gillar tex Spegeln sprack från kant till kant.
:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback