Legat till en trolös - Kjell-Olof Bornemark

Greger Tragg är en hemlig agent i stockholm, närmare bestämt den östtyska spionagets förbindelselänk med en uppgiftslämnare som har en hög position inom den svenska statsförvaltningen.
Trots denna ovärdeliga kontakt är Greger Tragg liksom hela hans gren av östspionaget på avskrivning. Säpo är dem på spåren, och den egna organisationen överväger att förråda dem. I samråd med sin närmaste chef vidtar Tragg motåtgärder.



Jag har kommit fram till att spionromaner nog inte är riktigt min grej. Jag har läst Spionen som kom in från kylan och jag gillade den inte överdrivet, men jag måste säga att den är mycket bättre än den här som känns som ett svenskt försök till en liknande bok. För mig funkade det i alla fall inte. Ointressanta gestalter och intriger, det enda som var intressant att läsa om var när han skrev om solvalla.

Två av fem möjliga

KK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback